Wij doen regelmatig cold calling acties om nieuwe klanten te werven. Dat werkt nog steeds prima en levert steeds weer nieuwe contacten en klanten op. Hoewel het ons vak is, lopen ook wij nog wel eens tegen ‘vervelende gesprekken’ aan.
Zo spraken we niet zo lang terug een marketingmanager die ons erg onfatsoenlijk te woord stond. Waar we in hemelsnaam het lef vandaan haalden om hem tijdens zijn werkzaamheden te storen en meer van dat soort rare beschuldigingen.
Dat komt helaas zo af en toe voor. Zelf heb ik geleerd om me er maar niet meer druk om te maken. ‘Vroeger’ werd ik er meestal erg chagrijnig van als iemand onbehoorlijk was. Dat klonk dan helaas nog wel een paar telefoontjes door in mijn eigen belletjes. Gelukkig maak ik me niet meer druk en denk meestal “ach, what comes around goes around’. Iemand die zo met anderen omgaat krijgt vanzelf eens het lid op zijn neus.
Maar dat is nu ook echt gebeurd, en wij waren erbij! Diezelfde persoon belde ons namelijk op om zijn eigen diensten te verkopen. Hij deed dus blijkbaar zelf ook aan cold calling. Van het eerdere telefoongesprek dat wij met hem voerden kon hij zich blijkbaar niets meer herinneren. Maar wij wel.
We hebben hem zijn verhaal laten doen en hem vervolgens NETJES uitgelegd dat wij zijn werkwijze niet erg op prijs stellen en dat we verder geen gebruik wensen te maken van zijn aanbod. Een triomfantelijk gevoel maakte zich meester van ons.
Mochten we in de toekomst weer tegen een ‘vervelend gesprek’ aanlopen, dan denken we gewoon ‘What comes around goes around’, wetende dat het soms verdacht dichtbij komt.
Comments on this entry are closed.