Achterstallig onderhoud

by Rikkert Walbeek on 24 July, 2009

Achterstallig onderhoud

De vakantie periode is nu echt volop begonnen. Wat betekent dat mensen op vakantie gaan en beslisprocessen vertragen en soms zelfs helemaal stil komen te liggen. Dat kun je als sales gebruiken als excuus om niet te ‘scoren’ of je kunt het gebruiken om eens wat zaken op te pakken die ‘normaal’ blijven liggen.

Geen achterstallige administratie, geen interne projecten, geen ‘dit gaat nergens over’ meetings. Nee, je kunt deze periode ook gebruiken om wat achterstallig onderhoud op te pakken. Die klanten die je al een tijd niet hebt gesproken. Die ‘oude’ klanten weer eens bellen waarom ze eigenlijk bij je zijn weggegaan.

Je klanten uitnodigen voor een lunch op een zomers terras. Of ga gekoelde flessen Rosé rondbrengen naar je klanten en vertel ze dat je die standaard fles wijn met Kerst zelf ook wel eens zat bent.

Zo zijn er voldoende leuke ideeën om  een ontspannen contact moment te creëren bij je klanten. Want ook zij hebben het misschien wel wat rustiger en daardoor meer tijd om je wat uitgebreider te woord te staan.

Idem voor het aanboren van nieuwe contacten. Maak gebruik van de rust van de zomerperiode om mensen op een leuke manier te verassen. Met een doos ijs onder de arm bij je grootste prospect binnenstappen zorgt in ieder geval dat ze je niet snel vergeten. En wedden dat je ook de tijd krijgt om ‘je verhaal’ te doen?

Overigens kun je natuurlijk ook gewoon blijven verkopen!

{ 2 comments… read them below or add one }

Casper July 27, 2009 at 14:30

Vandaag is de eerste werkdag na mijn vakantie en dit is één van de sites die ik elke dag bezoek voor ik ga werken.
Dit stukje heeft ervoor gezorgd dat ik mijn oude en ijskoude leads ben gaan bellen. Het heeft erte geleidt dat ik 1 concrete opportunity heb gevonden en dat ik nog 3 afspraken heb weten te maken!

Leuk begin van de week dus!

Rikkert Walbeek July 27, 2009 at 16:12

Wow Casper!
Top gedaan.

groet, Rikkert

Leave a Comment

Previous post:

Next post: