Afspraken nakomen

by Rikkert Walbeek on 15 June, 2006

Vandaag heb ik me weer eens enorm verbaasd over het gedrag van een verkoper. Het betreft iemand die me een advertentie wil verkopen. Ongeveer een maand terug heeft hij contact met me opgenomen en sindsdien belt hij me regelmatig.

En elke keer komt hij zijn afspraken niet na. Als hij beloofd te bellen doet hij dat een paar dagen later. Ik heb al tweemaal een offerte gevraagd die ik nog moet krijgen.

Ik snap daar echt helemaal niets van. Hij is in ieder geval zijn prospect kwijt. Ik word geen klant meer van hem. En waarom? Omdat hij simpelweg niet dot wat hij beloofd.

Hoe moeilijk kan het nu helemaal zijn om gemaakte afspraken na te komen? Zeker met al die mooie CRM system van vandaag de dag.

Het is alleen niet deze persoon die zijn afspraken niet nakomt. Nee, het lijkt wel of het in zakelijk Nederland zo langzamerhand gewoon begint te worden om gemaakte afspraken continu niet na te komen. Als verkoper is dat dodelijk voor de relatie met je klant. Ik heb al eens eerder geschreven dat je als verkoper juist moet zorgen dat je altijd sneller reageert dan de gemaakte afspraak. Daarmee kun je jezelf onderscheiden van je concurrenten.

Maar het begint erop te lijken dat je jezelf al kunt onderscheiden door ‘gewoon’ je afspraken op tijd na te komen.

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: