Robert Buisman lanceerde onlangs zijn nieuwe boek ‘Zakelijk succes in nieuwe tijden’. Een boek dat (commercieel) directeuren, managers en iedereen met interesse in commercie handvatten moet geven om ook in de nieuwe tijd succesvol te blijven.
Robert schrijft zijn boek aan de hand van nieuwe principes die hij ‘schakelaars’ noemt. De hoofdschakelaar betreft de herdefinitie van succes waarbij we van meer winst moeten migreren naar betere winst.
Daaraan ten grondslag liggen drie andere principes. De eerst betreft de beweging naar meer klantgerichte organisaties door een beweging van transactie naar relatie gedreven zaken doen.
Dat bereiken we onder andere door zijn tweede principe, reactiviteit gaan vervangen door zakelijke creativiteit.
Als laatste principe noemt hij een beweging van outbound naar inbound, of zoals hij schrijft van interruptie naar interactie.
‘Zakelijk succes in nieuwe tijden’ is een aanrader voor directeuren en managers die zich willen verdiepen in de veranderingen die momenteel gaande zijn. Het geeft een heldere blik op hoe het speelveld van zakendoen aan het veranderen is.
Moeten verkopers dit boek lezen? Hoewel het boek een prima beeld schetst van de veranderingen is het toch echt geschreven voor het management. Voor sales mist het de stap naar de praktische invulling.
Desalniettemin geeft ook dit boek maar weer eens helder aan dat zakendoen echt hard aan het veranderen is. Dat in het verlengde daarvan het salesvak mee moet veranderen en daarmee wij als verkopers dus ook!
Comments on this entry are closed.