Jan Vermeiren lanceerde onlangs zijn nieuwe boek “Hoe LinkedIN nu echt te gebruikenâ€. Een boek over wat je allemaal met LinkedIN kan en hoe je er het meeste rendement uithaalt.
Het boek biedt een totaal overzicht van hoe LinkedIN toe te passen hoe ermee om kan gaan. Het is een soort handleiding die het gebruik van LinkedIN vanaf de allereerste stap behandelt.
Voor mensen die dus al aardig op weg zijn en al een tijdje gebruik maken van LinkedIN zal het boek weinig nieuws bieden. Wellicht wat nieuwe details en een goede ‘opfrisbeurt’. Maar voor die groep geen echte aanrader.
Voor mensen die (nog) niet op LinedIN actief zijn is het een mooie en nuttige beschrijving hoe LinkedIN in te zetten als online netwerktool. Voor die groep weer wel een mooie aanrader.
Sales zouden allemaal gebruik moeten maken van LinkedIN omdat het bijzonder veel mogelijkheden biedt voor personal branding, online netwerken maar vooral als informatie bron! Een van de tips die Jan in zijn boek geeft is om de activiteiten van je klanten te kunnen monitoren. Zodra je concurrent ‘opeens opduikt’ in de contactenlijst van je klant is het misschien weer eens tijd om je klant te bellen of te bezoeken…
Ik ga zelf liever uit van eigen kracht. Je klanten bellen als de concurrent op de stoep staat is misschien ook wel een beetje mosterd na de maaltijd. Maar toch. LinkedIN geeft je in ieder geval de mogelijkheid om informatie over je klanten te verzamelen. Hoe je die informatie interpreteert en ‘verwerkt’ is aan jou.
Comments on this entry are closed.