CRM gebruik

by Rikkert Walbeek on 20 April, 2006

Vandaag werd ik gebeld door een verkoper waar ik al enige tijd contact mee heb. Hij probeert me iets te verkopen en we hebben daar al een aantal malen telefonisch contact over gehad. Toch loopt onze ‘relatie’ niet helemaal lekker. Hij komt namelijk steeds terug op zaken die we al besproken hebben.

Dat begon me vanochtend dusdanig te irriteren dat ik hem vroeg of het niet beter zou zijn als hij eens een CRM systeem ging gebruiken. “Oh, dat doe ik ook, ik houdt het zelfs heel secuur bij”, was het antwoord. Waarop ik hem antwoordde om dan eerst eens terug te lezen in eerder gemaakte aantekeningen alvorens een klant te bellen.

Of hij nu wel of geen CRM systeem gebruikt laat ik maar even in het midden. Het geeft in ieder geval wel aan dat je een (telefoon)gesprek goed moet voorbereiden. Zorg in ieder geval dat je nog weet wat er voorgaande keren is besproken. Het komt niet alleen knullig over als je niet meer weet wat er besproken is maar het kan zelfs tot irritatie leiden.

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: