De beste wensen

by Rikkert Walbeek on 2 January, 2012

De beste wensen, over opvallen in salesAch ja, natuurlijk wens ik ook jou de allerbeste wensen voor 2012.

Maar dat doen we deze week allemaal, dus wat heeft het voor bijzondere waarde? Hoe onderscheidend is het eigenlijk? Heeft het commercieel gezien (nog) wel waarde je klanten de beste wensen te doen toekomen?

Ik heb vandaag al meermaals de beste wensen mogen ontvangen van partners en leveranciers. Meestal trouwens door middel van zo’n lullig e-mailtje met een nog lulliger plaatje…

Zou het klanten opvallen dat ook jij hen een kaartje met de beste wensen stuurt? Of dat eeuwige flesje wijn?

Waarom stuur je klanten niet elke maand, behalve januari, een kaartje met de beste wensen? En stuur ze die fles wijn nu eens met Pasen. Of stuur een zomer-mand, met zonnebrand en een strandlaken in juli. Bedenk zelf maar iets leuks.

In ieder geval, zorg dat je positief opvalt. En dat gaat heel makkelijk op momenten dat anderen dat niet proberen te doen. Rond kerst en nieuwjaar doet iedereen wat voor klanten. Maar de rest van het jaar doet niemand wat.

Hoe ingewikkeld kan het dan zijn om op te vallen? Kwestie van timing, zo lijkt me!

 

Comments on this entry are closed.

Previous post:

Next post: