De kunst van het spiegelen

by Rikkert Walbeek on 9 November, 2006

Op verkopersonline.nl staat het volgende artikel dat zeer de moeite waard is.

De kunst van het spiegelen

Auteur: Frank van Marwijk

Mensen die qua gedachten op elkaar zijn afgestemd nemen in veel gevallen automatisch elkaars houding en manier van doen over. Van deze kennis kun je als verkoper gebruik maken. Als je de houding, gebaren, spreeksnelheid en woordkeus van de klant spiegelt kun je daarmee betere afstemming bereiken. Het overnemen van elkaars houding en gedrag is iets dat normaal onwillekeurig en spontaan plaatsvindt als mensen een goede verstandhouding hebben. Klanten zullen het daarom meestal ook niet merken wanneer je dit bewust toepast. Wel zullen ze zich hierdoor beter bij je op hun gemak voelen!

Lees hier het hele artikel

{ 2 comments… read them below or add one }

Mik August 21, 2007 at 17:37

Bestaan er ook boeken over de kunst van het spiegelen ?

Rikkert Walbeek August 21, 2007 at 18:43

Ik ken geen boeken die specifiek over spiegelen gaan Mik. Veel salesboeken besteden er aandacht aan. Verder vind je in veel NLP boeken hoofdstukken die spiegelen behandelen.

groet, Rikkert

Leave a Comment

Previous post:

Next post: