Loop niet harder dan de klant

by Rikkert Walbeek on 28 December, 2006

Op Verkopersonline.nl staat een artikel over waarom verkoopprocessen soms mis gaan doordat de verkoper en de klant niet ‘op gelijke snelheid’ lopen.  

Het blijkt dat veel verkoopgesprekken mislukken omdat de verkoper voor- of achterloopt op de klant. Hoe kan dat beter?

Onderzoek.
The Sales Board is een Amerikaans trainingsbureau dat de afgelopen jaren 150.000 verkopers heeft ondervraagd. Uit dat onderzoek bleek onder andere dat in 75% van alle verkoopgesprekken de volgorde van het gesprek niet gelijkloopt aan het beslissingsproces van de klant. Verkopers spraken bijvoorbeeld al over de prijs terwijl de klant nog nadacht of hij wel bij dit bedrijf wilde kopen. Volgens The Sales Board beslist een klant, met name bij de wat grotere aankopen, achtereenvolgens over vijf verschillende zaken, namelijk:

Lees hier het hele artikel.

Comments on this entry are closed.

Previous post:

Next post: