In navolging van mijn vorige post schoot me nog een misser door het hoofd. Een misser die overigens meer gevolgen had dan de vorige.
Ik was bij de IT-manager van een potentiële klant op bezoek. We spraken over de offerte die ik had uitgebracht. In al mijn (naïeve) enthousiasme begon ik wilde te gebaren om de voordelen van mijn propositie kracht bij te zetten. Tot dan moment ging het allemaal nog wel.
Het ging mis toen ik ook nog opstond om zaken nog meer te verduidelijken. Dat deed ik namelijk iets te enthousiast. Zo enthousiast dat ik al lopende door het kantoor van mijn gesprekspartner struikelde over de kabels van zijn computer. Onder andere de netwerkkabel vloog eruit……….
Gevolg was dat mijn gesprekspartner het document waar hij aan werkte ‘kwijt’ was, Hij had het nog niet opgeslagen. De windows herstel functie werkte toen (1996) nog niet.
Je kunt je voorstellen dat het mij niet in dank werd afgenomen. De sfeer van het gesprek veranderde plotsklaps. Hij was eigenlijk alleen nog maar bezig met mij er zo snel mogelijk uit te werken zodat hij zijn ‘verloren’ werk opnieuw kon gaan maken.
Tot een vervolgafspraak (laat staan een deal) zijn we nooit meer gekomen.
Comments on this entry are closed.