Sales in the Spotlight: Martin ten Voorde

by Rikkert Walbeek on 24 January, 2012

Sales in the Spotlight: Martin ten VoordeNaam: Martin ten Voorde
Functie: Enterprise Solution Sales CRM @Microsoft
Leeftijd: 44
Martin op LinkedIN
Martin op FaceBook
Martin op Twitter
Website: Customer Think

Favoriete sales boek: 7 Habits of highly effective people – Stephen Covey

1. Wat is er leuk aan je huidige job?
Klanten helpen hogere efficiency en effectiviteit te bereiken op het gebied van marketing, sales en/of service. Daarnaast trots op het feit dat we in 6 jaar marktleider in Nederland zijn geworden met Dynamics CRM.

2. Wat was je eerste sales job?
Pre-Sales bij Oracle Nederland.

3. Hoe ben je in sales terecht gekomen?
Vanuit mijn projectmanagersrol ben ik gevraagd om pre-sales te worden voor een aantal accountmanagers. Vanuit die rol ben ik later in de sales gevraagd.

4. Wat is er zo mooi aan sales?
Continue focus om klanten succesvol te laten zijn met je producten en diensten – in mijn geval CRM – die je klanten helpt het relatiemanagement te professionaliseren, beter te marketen, meer te verkopen en/of het service niveau van de organisatie te verbeteren. Samenwerken met klanten, partners & collega’s om continue te werken aan het vergroten van de mindshare, marketshare en heartshare. Zorgen door middel van een goede focus op Return On Investment (ROI) dat de business case voor de klant vooraf beredeneert en achteraf gerealiseerd kan worden.

5. En wat niet?
De administratie – gelukkig gebruik ik onze eigen CRM omgeving die mij het leven wel een stuk gemakkelijker maakt.

6. Wat onderscheidt sales van andere functies?
De verantwoordelijkheid om te zorgen dat zowel het klantbelang als het organisatiebelang synchroon blijven lopen. Daarnaast ben je als Sales omzetverantwoordelijk en de motor om te zorgen dat de rest van de organisatie geolied blijft lopen.

7. Wat is jouw belangrijkste zakelijke drijfveer?
Passie voor klanten & partners – net als in het normale leven. Levensmotto: ‘They don’t care how much you know until they know how much you care”.

8. Wat was je mooiste deal ooit en waarom?
Mijn volgende – continue focus op het leren van de laatste deal, beter worden en dan dit weer toepassen.

9. Wat is je droombaan?
Nog meer vanuit coaching rol andere collega’s succesvol maken zoals in mijn huidige rol. Waarbij naast doorzettingsvermogen en focus ook communicatie en samenwerking een belangrijke rol blijven vervullen.

10. Wat speelt in sales een belangrijkere rol? Ratio of gevoel? En waarom.
Het leven is Yin-Yang dus gevoel en ratio. Oftewel ‘Art’ & ‘Science’. Allebei dienen voldoende in evenwicht te zijn om langdurig de salesrol te blijven vervullen. Plannen, Uitvoeren en Realiseren in de ratiokant en Creativiteit, Vertrouwen en Passie aan de gevoelskant.

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: