Salesboek: Content marketing in 60 minuten

by Rikkert Walbeek on 8 January, 2015

Salesboek: Content marketing in 60 minuten

Een marketingboek dat wij als sales moeten lezen?  Ja, eigenlijk wel ja. Wij hoeven geen marketeers te worden maar we moeten wel (gaan) snappen wat het belang is van content. ‘Content is king’ horen we al een tijdje. Alleen geldt dat nu ook voor sales. Eerder wijdde ik zelf al een post aan dit onderwerp.

Carlijn Postma schreef dit handige boek waarin ze kort en bondig uitlegt wat content marketing is en hoe je het in kunt zetten. Het boek is makkelijk leesbaar geschreven en haalt de belangrijkste zaken aan. Precies voldoende voor een eerste kennismaking en inzicht in wat content voor je business kan doen.

Niet langer is de verkopende partij leidend in het verkoopproces maar de kopende partij, de klant dus. Klanten oriënteren zich initieel via internet. En dus zal je als verkopende partij gevonden moeten worden op basis van waar de klant naar op zoek is. Klanten zoeken geen leveranciers maar zoeken informatie, content dus. Content die hen antwoord geeft op de vragen die ze hebben.

Carlijn laat je denken als een journalist die verhalen schrijft. Middels een stappenplan helpt ze je een content marketing strategie op te zetten. In dit stuk van het boek vindt je praktische stappen hoe content marketing toe te passen. Voor ons als sales gaat het er met name om dat we snappen dat klanten op zoek zijn naar informatie en niet naar ‘verkooppraatjes’. Verhalen hebben veel meer impact en blijven bovendien veel langer hangen.

Waardevolle content wordt almaar belangrijker voor, onder andere, het genereren van nieuwe leads. Dit boek helpt om meer inzicht te krijgen hoe je daar een goede start mee kunt maken. Dit maakt dus dat de samenwerking (of samensmelting?) tussen sales en marketing almaar doorslaggevender gaat worden voor organisaties die succesvol willen blijven.

Kortom, dit boek is een aanrader voor iedereen die actief is in sales en dat ook wil blijven.

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: