Rutger Steenbergen is onlinemarketing- en SEO-expert en schreef onlangs het boek “Kickass content in 60 minutenâ€. Zoals de titel al doet vermoeden is het klein en handzaam. Maar dat doet niets af aan de inhoud. Hoewel doorgewinterde marketing experts echt niets nieuws zullen lezen is het voor salesmensen een uiterst interessant boek.
Content is king horen we al jaren. Welk bedrijf heeft er vandaag de dag geen blog, Facebook-pagina of eigen youtube kanaal? Of toch niet? Internet heeft gezorgd voor een beweging van push naar pull. Content speelt daarbij een sleutelrol. Sales zal dus steeds vaker betrokken moeten worden bij het faciliteren van die pull.
Inspirerend
Klanten trek je vandaag de dag onder andere met de juiste content. Maar hoe doe je dat dan. En op welk medium? Dit boek geeft een mooi overzicht van de waarde van goede content. Hoe je die genereert en waar je die content kwijt kunt. Hoewel het zeker geen handboek hoe content te maken.
Door alle voorbeelden is het veel meer een inspirerend boek. De talloze praktijk cases geven een mooi beeld wat je allemaal met kickass content kunt bereiken. Alleen al daarom is het zeer de moeite waard om te lezen.
Social Selling
Dit boek past prima als je jezelf als verkoper verder op het vlak van social selling wilt ontwikkelen. Als je meer inzicht wilt verkrijgen in online marketing en hoe klanten trekken via internet in z’n werk zou kunnen gaan.
Is het daarmee een must-read voor sales? Dat gaat misschien te ver. Maar om bij te blijven en om marketing te kunnen blijven volgen kan het zeker geen kwaad. Bovendien leest het boek heel makkelijk en wat extra inspiratie kan nooit kwaad!
Dank je wel voor je recensie, Rikkert! Inspireren was mijn voornaamste doel én laten zien dat iedereen klanten kan werven met content. Ook als je glazenwasser, banketbakker of begrafenisondernemer bent. Die mensen laten zich nu vaak weerhouden, terwijl je tegenwoordig zichtbaar moét zijn. Met dit boek lukt ze dit hopelijk.
Dan ben je absoluut geslaagd, Rutger! Inspirerend was het zeker!
groet, Rikkert
Comments on this entry are closed.