Eindelijk een Nederlandstalig boek over social selling! Carola Rodrigues is al geruime tijd bezig met het promoten van social sales in Nederland en leverde onlangs haar eerste boek, Social Selling Masterclass, af. Een must-read voor iedereen die actief is in sales.
Carola behandelt social selling vanaf het beginpunt en legt op een hele praktische en begrijpelijk manier uit hoe je social selling kunt toepassen. Naast de theorie staan er heel veel praktijkvoorbeelden in het boek waardoor het direct gaat leven. Merel is de ‘hoofdpersoon’ van deze praktijkvoorbeelden en elk hoofdstuk wordt je als lezer meegenomen in de wereld van Merel.
Het boek behandelt hoe je middels social selling aan nieuwe klanten kunt komen. Welke tools je in kunt zetten en hoe je dat doet. Allemaal heel praktisch en to-the-point geschreven en daardoor direct toepasbaar. Hoe ga je van koude naar warme acquisitie, hoe creëer je killer content, hoe maak je een contentkalender en binnen welke social media kanalen en op welke wijze zet je die killer content dan in.
Lead nurturing
Mijn favoriete hoofdstuk gaat over leadnurturing, een opkomend begrip dat Carola beschrijft als “het kwalificeren van leads, zodat deze in de salesfunnel op het juiste moment de voeding (kennis) krijgen die aansluit bij hun behoefte op dat moment.†Zo worden die leads ‘gevoed’ tot ze klaar zijn voor het contact met de verkoper.
Vandaag de dag lopen veel sales-organisaties aan tegen het probleem dat het steeds lastiger is om leads te genereren op de conventionele manieren. Nieuwe klanten vinden gaat niet meer (zo makkelijk) als vroeger, maar hoe los je dat op?
‘Social Selling Masterclass’ geeft antwoord op deze vraag en geeft inzicht in hoe social selling kan worden ingezet bij de zoektocht naar nieuwe leads. Wat mij betreft zou iedere verkoper die zich bezig houdt met new business dit boek moeten lezen.
Er is ook een ander boek over Social Selling Nederlandstalig verschenen vorig jaar april, zie https://www.managementboek.nl/boek/9789492196132/social-selling-laura-nuhaan.
Die heb ik helaas dan gemist, Laura.
Wel goed te horen dat er ook in Nederland (eindelijk) meer over geschreven is!
groet, Rikkert
Hey Rikkert, dankjewel voor je mooie recensie! Fijn dat je het boek als waardevol beschouwt en ben het – uiteraard – met je eens dat iedere sales professional zich in dit onderwerp zou moeten verdiepen!
En Laura, geweldig, ook een boek over dit thema. Let’s spread the word! Ik hoop dat er nog veel N’landse boeken over Social Selling worden geschreven. Daar is het een te mooi en belangrijk onderwerp voor.
Groet, Carola Rodrigues
Hi Carola, ja leuk dat social selling nu echt gezien wordt als nuttig en dat het toegevoegde waarde heeft voor zowel sales als marketing! Groet, laura
Comments on this entry are closed.