Frank van Leer zette zichzelf als auteur op de kaart met zijn eerste boek ‘Tobbers & Toppers’. Onlangs verscheen zijn nieuwe boek genaamd ‘Verkopen met tegenwind’.
Mijn eerste gedachte bij de titel was dat die wel heel erg in de huidige tijdsgeest was gekozen en daarom niet zo sterk. Een beetje ramptoerisme, zeg maar. Maar niets is minder waar! Dit boek heeft een bijzonder prikkelende inhoud.
De meeste boeken over sales zijn een soort samenraapsel van eerder verschenen boeken en artikelen van anderen. Met andere woorden, er komen niet zo vaak sales boeken uit die iets nieuws melden.
‘Verkopen met tegenwind’ geeft telkens een interessante invalshoek weer van hoe processen in sales zich afspelen. Het overgrote deel in gewijd aan situaties dat het even wat minder gaat en je als verkoper echt moet verkopen. Dus niet de gouden tijden dat het allemaal vanzelf gaat.
Elk hoofdstuk start met een herkenbare anekdote of situatie schets uit het ‘gewone’ leven. En vervolgens legt Frank de link naar hoe processen zich in sales afspelen.
Leuk is bijvoorbeeld hoe de DMU en beslisprocessen worden besproken aan de hand van een gezin dat voor de dochter een wiskundeboek koopt. Elk gezinslid heeft zo zijn/haar eigen motieven en rol in het beslisproces.
Kortom, een aanrader voor elke sales die weer eens een boek over zijn of haar vak wil lezen en ook genoeg heeft van de standaard salesboeken. Verwacht geen wereldveranderende eye-openers. Wel bijna 200 pagina’s vakkennis op een leuke en soms verassende wijze gebracht!
Ik vond zin vorige boek niet mega sterk. Dit puilde juist uit van de ‘standaard’ verkoop theorieën. Weet dus nog niet of ik dit boek wel aan zal schaffen.
Ps, natuurlijk ook nog een goede tip: Waarom klanten wel bij mij kopen, Peter Kweekel. Kort, leuk om te lezen, geeft een effectief overzicht van de stappen en kan ook als opfrisser gebruikt worden….
Groet,
Steyn
Dank voor de tip Steyn!
groet, Rikkert
Hi Rikkert,
Geen eye- openers maar toch iets bereikt. Het heeft mij wel een trigger gegeven. Toch maar eens kijken of ik sales met old en new en een “touch of humor” als literatuur op mijn nachtkastje wil leggen. Natuurlijk ook lezen… als ik na een drukke “sales dag”niet gelijk in slaap val.
Bedankt voor de TIP!
gr Jacqueline
Comments on this entry are closed.