Almaar doorgaan in hetzelfde stramien is misschien niet altijd even handig. Bij wat je ook doet zul je af en toe even een stapje terug moeten doen om te evalueren. Gewoon even nadenken over hetgeen je deed en wilt gaan doen. Of dat nog steeds in lijn is met je doelstellingen. Of er wellicht zaken anders moeten worden aangepakt.
Zo ook in sales. Soms is het nodig om een uurtje uit het raam te staren, een uurtje te gaan vissen of even boven op een berg te gaan zitten turen.
Kijk eens in de maand eens open naar je sales cycli, naar je aanpak en je klantbenadering. Maak daar een vast moment van. Iedere maand weer. Ja echt, iedere maand. Plan gewoon een uurtje om even vrijuit te denken. Alleen. Kijk eens kritisch maar creatief naar je acties en je aanpak. Bedenk open-minded hoe zaken anders zouden kunnen en of dat ook uitvoerbaar is.
Liever niet op kantoor. Liever buiten in de open lucht. Bos, duin, strand of het park. Echt, als je op een bankje in het park gaat zitten turen komen er als vanzelf gedachten vrij. Pik die zaken eruit waar je iets mee kunt. Die je nieuwe inzichten verschaffen. Of gewoon een nieuw goed idee.
Train jezelf om zo nu en dan je gedachten de vrije loop te laten. De meeste gedachten zullen niet tot iets concreets leiden. Maar er zitten er altijd 1 of 2 tussen waar je wel iets mee kunt. En daar was het nu precies om te doen!
Comments on this entry are closed.