Fouten als salesstrategie

by Rikkert Walbeek on 9 October, 2012

Fouten als salesstrategieIn sommige branches wordt deze strategie heel soms toegepast. Expres een fout maken om deze vervolgens vorstelijk te herstellen. Met als gevolg dat de klant die zo ‘enorm goed’ geholpen is terugkomt en beter nog, het aan iedereen vertelt.

Als je dienstverlening niet bijzonder is dan zullen klanten jou zich ook niet herinneren. Wat klanten zich wel herinneren is een extreem goede dienstverlening. Maar ook als je een gemaakte fout extreem goed oplost.

Die laatste keuze heeft alleen een beetje een nare bijsmaak. Het is tenslotte niet een hele nette strategie. Maar het toont wel aan dat extreem goede service blijkbaar blijft hangen.

Beter is om gewoon altijd een extreem goede service te leveren. Tevreden klanten komen terug en vertellen het door. Lijkt mij persoonlijk een stuk minder omslachtig.

 

 

Comments on this entry are closed.

Previous post:

Next post: