Er is al voldoende geschreven over de kracht van een handgeschreven boodschap. Als marketing tool wordt het ook veelvuldig ingezet. En terecht. Een boodschap die met de hand is geschreven is vele malen persoonlijker dan een geprinte brief. Het straalt oprechte aandacht uit.
Jammer dat het slechts als marketingtool wordt ingezet. Want er zijn in een salescycle zoveel meer momenten dat persoonlijke aandacht de doorslag kan geven.
Als je een (grote) offerte bij je klant gaan aanbieden dan is dat een mooi moment om deze offerte te voorzien van een handgeschreven boodschap. Zeker weten dat dit iets is dat de klant bij blijft. Of het doorslaggevend is valt te betwijfelen. Hoewel het wel een van de doorslaggevende details kan zijn waardoor de deal jouw kant op valt.
Maar nog heel veel mooier is als je er een handgeschreven brief van jouw directeur bij hebt gevoegd. Want wat denkt jouw klant als jouw directeur de moeite neemt om een brief te schrijven (dus niet te typen) en deze bijgevoegd treft bij de offerte?
Een mooie, maar vooral persoonlijke, manier als je als bedrijf maar zeker ook als verkoper te onderscheiden. En ook nog eens simpel en kosteloos te implementeren.
Comments on this entry are closed.