Gaande de salescyclus is het nodig onderscheidend te blijven. Soms kan dat door gewoon op te vallen met een leuke actie. Om een glimlach op de gezichte van je klanten te toveren. Om de gunfactor wat jouw kant op te laten buigen.
Niet dat je met alleen een leuke actie een salescyclus kunt winnen. Maar het zijn wel details die soms het verschil kunnen maken. Maar weinigen beschikken over een product dat uniek is in al z’n facetten. Daarom is de inbreng van de verkopende partij zo enorm belangrijk.
Maar we hadden het over oliebollen.
Huur nu eens een mobiele oliebollenkraam. En ga met die kraam op de parkeer plaats van je potentiële klant staan. Bak wat overheerlijke oliebollen en breng die dampend en met poedersuiker bestrooid bij je klant langs.
Niet alleen bij die ene inkoper of directeur. Nee, gewoon bij het hele bedrijf. Echt iedereen? Ja, elke werknemer van je potentiële klant breng je een oliebol. Die oliebollen biedt je aan op een servetje dat met jullie logo is bedrukt en bevat een korte, maar pakkende boodschap.
Moet jij eens opletten wat deze actie teweeg brengt. Het hele bedrijf zal het erover hebben. Het hele bedrijf, daarom breng je ook iedereen een oliebol!
Win je hiermee in 1 klap de salescyclus? Nee, natuurlijk niet. Maar het kan jou wel weer een stap verder brengen.
Voor de zomereditie van deze actie huur je natuurlijk een Italiaans ijskarretje.
Comments on this entry are closed.