Sales in the spotlight : Rolf van Oostrom

by Rikkert Walbeek on 9 September, 2009

Rolf van Oostrom

Naam: Rolf J.L. van Oostrom
Functie: Sr. International Account Manager AX bij SD Worx
Leeftijd: 36

1.  Wat is er leuk aan je huidige job?
De internationalisering van onze organisatie. Samenwerken met sales uit verschillende landen met verschillende culturen, omgangsvormen etc..

2.  Wat was je eerste sales job?
Accountmanager zakelijke markt bij KPN Telecom. Destijds verantwoordelijk voor de sales van bijna het volledige portfolio van KPN aan MKB-bedrijven.

3.   Hoe ben je in sales terecht gekomen?
Ik ben ongeveer 11 geleden in een functie terechtgekomen waarin sales een indirect onderdeel van de functie was.

4.   Wat is er zo mooi aan sales?
De emotie na het winnen van een salestraject.

5.   En wat niet?
Verliezen van een traject.

6.   Wat onderscheidt sales van andere functies?
De meetbaarheid door direct resultaat.

7.   Wat is je belangrijkste zakelijke drijfveer?
Presteren.

8.   Wat was je mooiste deal ooit en waarom?
Als het mag maar liefst twee mooiste deals ooit en volledig verschillend. Vorig jaar een internationale uitzendorganisatie over 7 landen overtuigd van de toegevoegde waarde van onze internationale HRM- en Payroll oplossing & Services. Hele mooie deal vanwege de complexiteit van met name de DMU, veel verschillende landen en dus ook culturen en allemaal vertegenwoordigd in de DMU.

Zes jaar geleden kwam ik bij een ex-klant van mijn toenmalige werkgever binnen en ik werd bijna letterlijk de deur uitgegooid zo ontevreden waren ze destijds weggegaan. Na een intensief salestraject van 8 maanden mocht ik hen weer  als klant verwelkomen.

9.   Wat is je droombaan?
Zaakwaarnemer van profvoetballers.

10.  Wat speelt in sales een belangrijkere rol? Ratio of gevoel? En waarom.
Ik kan daar geen eenduidig antwoord op geven. Als we over sales in zijn algemeenheid praten dan is er inderdaad altijd sprake van een bepaalde verhouding tussen ratio en gevoel. Ik ben alleen van mening dat de verhouding per salestraject kan verschillen omdat elk traject steeds weer uniek is.

———————————————————————————

Sales in the spotlight is een maandelijks terugkerend item op dit weblog.
Klik
hier voor het volledige overzicht.

Comments on this entry are closed.

Previous post:

Next post: