In het zojuist verschenen nummer van De Zaak staat een artikel met als titel “ Ja zeggen is makkelijk, Ja doen is pas moeilijkâ€. Dit artikel handelt over het niet nakomen van afspraken, het niet doen wat je hebt beloofd. En wat de gevolgen hiervan zijn voor klantrelaties en de reputatie van je organisatie.
In dit artikel wordt mijn blog meermaals genoemd. Janine Bosma benaderde mij enige tijd geleden of ik wilde meewerken aan dit artikel. Ze had wat posts gelezen op deze blog die goed aansloten bij haar artikel. Vervolgens hebben we samen koffie gedronken en heeft Janine mijn relaas opgetekend.
Ik vind het bijzonder leuk dat ik wordt geciteerd in dit artikel. Gezien de inhoud kan ik ook alleen maar hevig beamen wat ze schrijft. Op deze blog heb ik al meermaals geschreven dat je jezelf tegenwoordig al kunt onderscheiden door ‘gewoon’ je eigen afspraken na te komen. Ik richt me dan met name tot verkopers. Maar dit geldt natuurlijk voor iedereen die zich zakelijk profileert.
Lees hier het hele artikel.
Ik zag trouwens dat De Zaak een nieuwe website heeft, gericht op verenigingen en stichtingen. Met allerlei tips voor het op de meest efficiënte wijze opzetten en runnen van een vereniging of stichting. Tips die overigens in veel gevallen ook opgaan voor de meeste ondernemers en verkopers. Zeker de moeite om eens een kijkje te nemen.
Erg leuk stuk geworden!
groet
harro
Ik las eerst ‘t stuk, onderaan begonnenen met lezen -mijn tick- , moest direct aan je denken en kwam pardoes je naam tegen.
Jij en Janine hebben echt een goed gesprek gehad.
Wat me goed doet is dat ‘de visie’ op sales en communicatie aan terrein wint. Ik ben stellig van mening dat het werk dat jij en Harro verrichten op de blog’s in belangrijke mate bijdraagt aan verrijking van ons vak en dan voornamelijk aan het beeld ervan – want niet alleen verkopers letten daarop.
Je krijgt nog wat van me Rikkert, working on in.
Groet!
Ger
Ger, ik kan alleen maar beamen dat ik met Janine een bijzonder leuk gesprek heb gehad.
Uiteindelijk zijn wij (de verkopers) met z’n allen verantwoordelijk voor hoe men (de rest) tegen ons aankijkt. Als men verkopers anders bekijkt dan wij graag zouden willen dan zullen we daar zelf wat aan moeten doen.
De verwachtingen aangaande jouw inbreng zijn hoog gespannen….;-)
groet, Rikkert
rikkert
grappig dat ik wederom, ja..het gaat nu waarschijnlijk wel ergggggg opvallen, een artikel van je lees en denk: ……
ik heb een abbonement op de zaak, maar het artikel op een of andere manier niet gelezen, en nu net uitgeprint om wel te gaan lezen.
Als aanvulling zou ik willen zeggen, dat ik volgende week een ander soort netwerkbijeenkomst ga leiden, waarbij het ja zeggen en nee doen hopenlijk tot een minimum wordt beperkt.
Het is ‘uitgevonden’ door de stichting heritage parnerschip, een stichting die zich bezighoudt met renovatie en restauratie van oude historische gebouwen op authentieke wijze. Na renovatie wilde mensen vaak in zo’n bijzonder gebouw een meeting bijwonen. Na een aantal zaken geprobeerd te hebben, is uiteindelijk de Business Lounge netwerk tafel overgebleven, en zo’n tafel ga ik volgende week leiden op Landgoed Waterland in Velsen Zuid.
Nu is het nog ‘droogzwemmen’ zoals ik het zelf noem, na woensdag hoop ik je er meer over te kunnen vertellen. Wel weet ik dat de tafels het eders in het land goed doen, dus..we verwachten er wel wat van, en met mij een aantal mensen uit mijn eigen netwerk.
Hou mijn blog in de gaten, daar vind en lees je er meer over…
groetjes Ingeborg
Ingeborg, ik heb je blog reeds aan mijn rss reader toegevoegd. Leuke artikelen!
groet, rikkert
Comments on this entry are closed.