Onlangs ontvingen wij op ons info@ emailadres een wervende email van een sales trainer. Dit bericht bevatte geen onderwerp en was gericht aan “LS,â€.
Deze trainer bood zijn diensten aan. Zijn toegevoegde waarde zou zijn dat hij de verkoop kon stimuleren door verkopers “meer mens†te laten zijn. Belangrijk is volgens hem “echt contactâ€. Zijn training zou leiden tot een stijging van de “gunfactor”.
Ik heb me zo verschrikkelijk verbaasd over deze email. Wat wil hij nu helemaal bereiken? In eerste instantie dacht ik dat ik in de maling werd genomen. Dit kan toch niet echt serieus zijn?
Hoe kun je in hemelsnaam ‘menselijkheid’, ‘echt contact’ en ‘gunnen’ willen trainen als je zelf zo met prospects om gaat? Dat gelooft toch geen mens!
Als hij onze website had bekeken, had hij voldoende informatie kunnen vinden om zijn email persoonlijk te maken. Sterker nog, hij had dan ook kunnen bellen. Desnoods om meer informatie te vragen.
Je mag toch van een sales trainer verwachten dat hij in ieder geval doet wat hij traint?
Comments on this entry are closed.